STIRI DE LA SKODA
08.07.2020

Noii membri ai familiei ŠKODA OCTAVIA

Familia OCTAVIA a fost completată cu versiunile SCOUT și RS
skoda octavia family

Familia OCTAVIA a fost completată cu versiunile SCOUT și RS  
 
›   ŠKODA OCTAVIA este una dintre gamele de automobile cu cel mai mare succes la nivel mondial, repurtând un volum anual de producție de circa 400.000 de unități.
›   OCTAVIA a reușit deja de 30 de ori să ocupe locul 1 în topul vânzărilor anuale din Republica Cehă și a urcat în vârful statisticilor de vânzare și în Polonia, Austria și Elveția.
›   Cele patru sisteme diferite de propulsie oferă o gamă largă de opțiuni: benzină, diesel și două tehnologii hibride.
›   Noua generație EVO 2.0 TDI disponibilă în premieră pentru OCTAVIA SCOUT: cel mai puternic motor diesel din istoria OCTAVIA generează 147 kW (200 CP) și un cuplu de 400 Nm.

ŠKODA OCTAVIA SCOUT: model COMBI robust cu design off-road
 
› Noua generație OCTAVIA continuă povestea de succes a gamei SCOUT.

› COMBI multifuncțional atractiv, cu detalii robuste și garda la sol crescută cu 15 mm.

Noua OCTAVIA SCOUT oferă acum chiar și mai mult spațiu și, pentru prima dată, poate fi comandată opțional și cu tracțiune față.

ŠKODA OCTAVIA RS: sportiva de performanță

›  Versiunea cea mai agilă a gamei OCTAVIA oferă spre alegere sisteme diferite de propulsie

›  La fel ca hibridul plug-in RS iV, versiunea cu motorul 2,0 TSI pe benzină generează 180 kW (245 CP), iar motorul diesel 2,0 TDI furnizează 147 kW (200 CP)

›  Specifice gamei RS: accentele negre din interiorul sportiv

›  Controlul dinamic al șasiului asigură o manevrabilitate deosebit de dinamică în modul Sport

Cele trei sisteme de infotainment oferite pentru ŠKODA OCTAVIA provin din cea mai nouă generație a matricei modulare de sisteme de infotainment a Grupului Volkswagen și sunt dotate cu un eSIM integrat.

Aceasta înseamnă că ŠKODA OCTAVIA este permanent on-line și dă acces la serviciile on-line mobile ŠKODA Connect, ca de pildă la funcția Service Proactive (asistență telefonică în caz de pană). De asemenea, Infotainment Online permite accesul avansat de la distanță la automobil, precum și calcularea rutelor de navigație în baza informațiilor on-line și a informațiilor în timp real din trafic. Chiar și sistemul radio Swing de intrare în gamă dispune de un ecran tactil personalizabil de 8,25 inchi și de DAB. De asemenea, oferă tehnologia wireless SmartLink de conectare a smartphone-urilor, precum și Android Auto, Apple CarPlay, MirrorLink™ și aplicații de infotainment, ca de exemplu cele pentru informații meteo sau știri.

Sistemul de infotainment Bolero pentru care funcția de navigație poate fi activată ulterior și sistemul de infotainment Columbus au ambele ecran de 10 inchi.

Ambele sisteme pot fi folosite cu comenzi prin gesturi sau comenzi vocale, cu ajutorul asistentului digital al mărcii ŠKODA numit Laura, care înțelege propoziții rostite în șase limbi diferite, în limbaj uzual. Hărțile vor fi actualizate on-line. Sunt, de asemenea, disponibile funcții precum radio on-line și servicii de streaming pentru muzică și TV. Sistemul de infotainment superior se numește Columbus și poate afișa hărțile de navigație la zoom diferit față de Virtual Cockpit. Această nouă funcție de zoom poate fi ajustată cu ajutorul unui așa-numit Touch Slider ce poate fi, de asemenea, folosit pentru reglarea volumului.

Virtual Cockpit revizuit și primul Head-up Display din gama ŠKODA

Afișajul digital Virtual Cockpit poate fi personalizat după preferințe, iar ŠKODA i-a crescut diagonala la 10,25 inchi, pentru a putea fi utilizat și mai simplu. Șoferul poate alege dintre patru layout-uri diferite: Basic, Clasic, Navigație și Sisteme de asistență a șoferului. De asemenea, el poate specifica ce informații dorește să vadă, folosind butoanele de pe volanul multifuncțional. În layout-ul ”Sisteme de asistență a șoferului”, sistemele activate sunt redate tridimensional și sunt afișate, de asemenea, pe display-ul central. Pentru prima dată la ŠKODA, afișajul Virtual Cockpit poate fi completat opțional cu un nou Head-up Display. În acest caz, unitatea electronică aferentă va genera o imagine în baza datelor precum viteza, instrucțiunile de navigație, indicatoarele de circulație identificate sau sistemele de asistență active. Această imagine va fi proiectată pe parbriz, în câmpul vizual imediat al șoferului, astfel că el nu mai este nevoit să-și ia privirea de la șosea pentru a se informa.

Asistentul pentru evitarea coliziunilor, asistentul la virare și funcția de avertizare la ieșirea din automobil sunt oferite în premieră

A patra generație a familiei OCTAVIA include sisteme de asistență utilizate în premieră la marca ŠKODA. Astfel, asistentul pentru evitarea coliziunilor asistă manevrele evazive, amplificând asistarea direcției. Astfel contribuie la evitarea coliziunilor cu pietonii, bicicliștii sau cu alte vehicule. În intersecții, asistentul la virare poate detecta din fază incipientă vehiculele ce vin din sens opus și poate astfel avertiza șoferul sau chiar opri automat automobilul. Sistemul de avertizare pentru ieșirea din mașină avertizează ocupanții automobilului dacă un alt vehicul sau ciclist se apropie de autoturism din spate când se deschide portiera. O altă dotare nouă este funcția de avertizare pentru traficul local, ce semnalează automat șoferului incidentele din zona în care se află autoturismul, ca de pildă capătul unei coloane de mașini.

Sistemele de asistență noi și sistemele optimizate pentru OCTAVIA

Pentru OCTAVIA au fost acum lansate noi sisteme de asistență și, de asemenea, mai multe sisteme disponibile și până în prezent au fost acum actualizate. De exemplu, Area View face uz de patru camere pentru a furniza șoferului o vedere panoramică de 360 de grade asupra vecinătății imediate a autoturismului, ceea ce simplifică manevrele strânse, inclusiv de parcare. Un alt exemplu ar fi Side Assist, care detectează vehiculele care se apropie din spate sau în unghiul mort, pe o arie de monitorizare de 70 m. În oraș, Front Assist cu funcția predictivă de monitorizare a pietonilor și funcția de protecție a bicicliștilor avertizează vizual, acustic și printr-o ușoară acționare a frânelor cu privire la riscul unei coliziuni. De asemenea, sistemul inițiază oprirea de urgență dacă este necesar.

Noua versiune predictivă a tempomatului folosește, de asemenea, imaginile de la camera video montată la nivelul parbrizului, precum și datele provenite de la sistemul de navigație, pentru a ajusta automat viteza la condițiile de drum.

Acest sistem, împreună cu Funcția de identificare a indicatoarelor de circulație, cu funcția Lane Assist adaptivă, care poate detecta și șantierele rutiere, cu Asistentul pentru ambuteiaje Traffic Jam Assist și Emergency Assist formează pachetul Travel Assist. Cu Hands-on Detect, Travel Assist poate verifica dacă șoferul atinge volanul din 15 in 15 secunde sau dacă acesta nu mai deține controlul asupra automobilului, din cauza unei eventuale urgențe medicale. Într-un astfel de caz, Emergency Assist va activa luminile de avarie ale autoturismului și va opri autoturismul pe banda sa de rulare.