ElcarGid Noutati

Aici gasiti toate Noutatile de la ElcarGid.

  1. Noutati
  2. Soluționarea Alternativă a Litigiilor
18.08.2022
Actiune

Soluționarea Alternativă a Litigiilor

Soluționarea Online a Litigiilor

Solutionarea alternativa a litigiilor (SAL)

Ai o problema cu un comerciant? Adreseaza-te intai acestuia!

In cazul in care nemultumirea nu este rezolvata de comerciant si consideri ca ti-au fost incalcate drepturile, te poti adresa:


- S.A.L. (Achizitii directe)
- S.O.L. (Achizitii online de la comerciantii din UE)

Ce este SAL?
SAL reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor li se oferă posibilitatea de soluţionare a litigiilor pe care le pot avea cu comercianţii, atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea unui produs sau serviciu.

Astfel, reclamațiile împotriva comercianților sunt prezentate voluntar de către consumatori, urmând a fi soluționate într-unmod independent, imparțial, transparent, rapid și echitabil. 

Image

Direcția de soluționare alternativă a litigiilor are competența să soluționeze alternativ litigii naționale și transfrontaliere izvorâte din contractele de vânzări sau din contractele de prestări servicii încheiate cu un comerciant care desfășoară activități în România, în sectoarele de activitate în care ANPC este competentă.

Image

Cum se soluționează litigiul ?
În vederea soluționării litigiului, Direcția SAL derulează mecanismul de propunere a unei soluții părților, mecanism conform căruia, în cazul în care doar una dintre părți acceptă soluția propusă, rezultatul procedurii nu este obligatoriu. În cazul în care comerciantul nu acceptă soluția propusă, Direcția SAL informează consumatorul, prin încheiere, despre căile de atac administrative, respectiv judiciare la care poate recurge pentru soluționarea litigiului.

Care sunt condițiile în care se poate accesa procedura SAL? 
Diferendul nu a putut fi soluționat în mod direct cu comerciantul; Reclamația nu a mai fost analizată anterior de către o altă entitate SAL sau de către o instanță de judecată, și nici înaintată unei alte autorități publice;
Reclamația este formulată în termen de 1 an de la data la care aceasta a fost prezentată comerciantului sau de la data săvârșirii faptei care a dat naștere litigiului; Instrumentarea litigiului nu afectează în mod grav funcționarea eficientă a entității SAL; Litigiul nu este promovat cu rea credință și nu este ofensator; Litigiul este de competența entității SAL sesizate.

Image

În cazul în care Direcția SAL nu poate analiza o reclamație care i-a fost înaintată, va transmite ambelor părți o explicație privind motivele neanalizării litigiului în termen de 21 de zile calendaristice de la primirea dosarului de reclamație.

Image
Image

Inregistrare newsletter

In Newsletter-ul nostru primiti regulat informatii privind produsele noastre precum si o selectie de oferte exclusive!

Datele introduse nu sunt valide. Va rugam sa incercati inca o data.

Va rugam sa selectati un mod de adresare

A intervenit o problema la abonarea la newsletter. Va rugam sa incercati inca o data mai tarziu.

checkbox_default

Va multumim!

Abonarea la newsletter a fost efectuata cu success.

Veti primi un e-mail care contine un link de confirmare. Va rugam sa confirmati accesand acest link, pentru a putea fi incheiata inregistrarea dumneavoastra.