STIRI DE LA SKODA
29.05.2019

ŠKODA SUPERB iV

Inceputul unei noi ere
skoda superb iV

›  Prima ŠKODA cu propulsie hibridă plug-in are o autonomie electrică de până la 55 km conform WLTP
›  Motorul pe benzină 1,4 TSI şi motorul electric generează împreună 160 kW (218 CP)
›  Cea mai nouă generație de sisteme de infotainment, conectivitate şi asistenţă

SUPERB iV este prima ŠKODA cu propulsie hibridă plug-in. Combinând un motorul electric cu un motor pe benzină, acest model oferă mobilitate prietenoasă cu mediul, fără compromisuri în privinţa performanţelor. Bateria are o capacitate de 37 Ah şi 13 kWh de energie, iar emisiile de CO₂ ale maşinii se situează sub 40 g/km. Autonomia pur electrică este de până la 55 km, conform WLTP. ŠKODA SUPERB iV îndeplineşte cerinţele normei de poluare Euro 6d-TEMP.

Bateria poate fi încărcată foarte simplu de acasă, peste noapte, de exemplu, folosind o priză standard sau un wallbox, caz în care încărcarea durează 3 ore şi 30 de minute, la o putere de 3,6 kW. Intrarea pentru cablul de încărcare se află sub o clapetă integrată în grila radiatorului. ŠKODA SUPERB iV îşi poate reîncărca bateria şi în timpul condusului, folosind motorul pe benzină şi funcţia de recuperare a energiei de frânare. Astfel, şoferul ar putea conduce ultima parte a unui drum mai lung, spre exemplu, în oraş, fără a produce acolo emisii.

Deosebit de dinamic, graţie susţinerii electrice
Motorul electric de 85 kW permite condusul pur electric, dar, când e cazul, oferă şi asistenţă motorului 1,4 TSI care generează 115 kW (156 CP). Aceasta se poate întâmpla automat sau la cererea şoferului. Funcţia de selectare a modului de condus oferă trei setări speciale: modul SPORT, modul E şi modul HYBRID. În modul SPORT, şoferul are acces la puterea maximă de 160 kW (218 CP) şi la cuplul de 400 Nm. În combinaţie cu transmisia automată DSG, care este o dotare standard, şoferul beneficiază astfel de potenţialul dinamic maxim, pentru condusul deosebit de sportiv. În modul E, ŠKODA SUPERB iV este pus în mişcare exclusiv de baterie. În modul HYBRID, sistemul electronic reglează interacţiunea dintre motorul pe benzină şi cel electric.

Bateria litiu-ion de înaltă tensiune este instalată în podeaua șasiului, în faţa punţii spate. Capacitatea portbagajului modelului SUPERB SUPERB iV este de 485 l la limuzină şi 510 l la Combi. Rezervorul are capacitatea de 50 l de benzină. Din exterior, hibridul poate fi identificat în baza emblemei iV din spate. Privind din faţă, se observă bara redesenată, cu model de fagure şi aşa-numitele Air Curtains. Datorită generatorului de sunet E-noise, ceilalţi participanţi la trafic, precum bicicliştii şi pietonii vor putea să audă din timp când se apropie ŠKODA SUPERB iV când maşina se deplasează în modul de condus pur electric.

Detalii specifice la interior
La interior, ŠKODA SUPERB iV se diferenţiază de celelalte modele ale gamei, cu motor cu ardere, prin mai multe detalii specifice. Acest model include în dotarea standard display-ul color Maxi DOT multifuncţional şi poate fi echipat opţional cu afişajul Virtual Cockpit de 10,25 inchi. Sistemul de infotainment oferă submeniuri specifice modelului iV, precum nivelul curent de încărcare al bateriei sau autonomia pur electrică. Folosind butoanele de pe consola centrală, maşina poate fi setată şi direct în modul E‑mode sau cel SPORT. Cu aplicaţia e-Manager din meniul sistemului de infotainment poate fi setat un profil în funcţie de oră. Astfel, sistemul de aer condiţionat va porni încă înainte de începutul călătoriei şi şoferul se poate asigura că bateria este încărcată când are nevoie de ea. El poate, de asemenea, alege dacă sistemul de aer condiţionat va fi alimentat de la priză sau de la bateria maşinii.

Cea mai nouă generație de sisteme de infotainment
Sistemul de infotainment Amundsen inclus în dotarea standard are display-ul de 8 inchi, iar sistemul opţional Columbus dispune de un ecran de 9,2 inchi. Ambele sunt din gama celor ai noi sisteme de infotainment, având integrat un eSIM, datorită căruia sunt mereu on-line, în baza datelor incluse. Informaţiile în timp real din trafic şi suportul on-line permit calcularea mai rapidă şi mai precisă a rutelor. Sistemul poate notifica în timp real şoferul cu privire la blocajele din trafic, putând calcula astfel rapid o rută alternativă. Trecerea de la serviciile on-line la cele off-line se face practic imperceptibil.